-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:12593 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

دخترم مقلد آيت ا...فاضل لنكراني است، دبيررياضي تعهد خدمت به طرقبه است، هفتهاي سه روز در روستاي مغان بخش طرقبه اسكان و خانه اجاره كرده است وشب ها آنجا مي ماند و هفته اي 4 روز در مشهد است مي خواهم بدانم وضع نماز و روزه او چگونه است؟ الان كامل مي خواند ولي نمي دانم بايد نماز كامل بخواند يا شكسته زماني كه در مغان است؟راهنمايي كنيد.



در مسائل مورد اختلاف بين مراجع عاليقدر، وقتي كه مجتهد فتوي نمي دهد، و با احتياط واجب نظر مباركشان را اظهار ميكنند، شخصي مقلّد در آن مسأله مي تواند از مجتهد ديگر با رعايت اعلم فاعلم تقليد نمايد.

فتواي مرحوم آيت ا...خوئي( راه گشا و سهل و آسان بود مَن كانَ شُعله في السّفر، وآيت ا...گلپايگاني( و حضرت آيت ا...صافي و حضرت آيت ا...نوري دام ظلّه هما مي فرمايند : كسي كه كارش اين است كه هفته اي يكبار يا بيشتر براي انجام شغلي در محلي سفر كند، مثلاً همه روزه از مشهد به روستاي مغان طرقبه براي تدريس يا كار ديگري سفر مي نمايد، همين كه به مقداري سفر كند كه عرفا اين كار را شغل او بگويند، بايد نماز را تمام بخواند و روزه را كامل بگيرد.

و اگر هفته اي سه روز يا بيشتر مي رود، قطعاً كثيرالسفر به او مي گويند. و حضرت ايت آيت ا...العظمي سيستاني فتوي به كامل و تمام خواندن نماز و روزه گرفتن داده اند. و هيچ نگران نباشيد.

در ضمن توجه داشته باشيد كه در مسائل مورد اختلاف، رجوع به اعلم واجب است.و در فرض عدم تشخيص، به حكم عقل و شرع بايد احتياط كنيم، تا به امام معصوم ( برسيم؛ كه حرف آن بزرگوار مايه آرامش همه دلهاست.

اللهم ارزقنا رؤيته بحق محمد( و اهل بيته(









مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.